Łódź: internetowy blog dla poszukujących pracy - w formie książkowej
Poniedziałek, 02 Lutego 2004 01:05
Caritas Archidiecezji Łódzkiej
"Dziennik przedsiębiorczej Brygidy" - pod taką nazwą od listopada można było śledzić w internecie opowieści młodej dziewczyny o tym, jak założyć własną firmę.Łódź, 24.01.2004
“Dziennik przedsiębiorczej Brygidy” - pod taką nazwą od listopada można było śledzić w internecie opowieści młodej dziewczyny o tym, jak założyć własną firmę. Już wkrótce zapis internetowej strony - przygotowanej przez łódzką Caritas, trafi w formie książkowej do szkół średnich i na uczelnie.
Pamiętnik fikcyjnej dziewczyny jest w rzeczywistości poradnikiem dla osób poszukujących pracy i mających nadzieję na rozwiązanie swoich problemów poprzez założenie własnej firmy. “Autorką” internetowego pamiętnika jest Brygida, absolwentka wyższej uczelni, która po zakończeniu studiów zaczyna szukać pracy. Pod adresem: www.blog.lodz.pl od listopada internauci mogli śledzić zapiski dziewczyny. Blog opowiadał krok po kroku historię młodej dziewczyny, która próbuje zaplanować karierę, założyć własną małą firmę.
“Celem przedsięwzięcia jest aktywizacja młodzieży przez wzbudzenie zainteresowania tematyką przedsiębiorczości oraz dostarczenie wiedzy, jak skutecznie działać w warunkach konkurencji i gospodarki rynkowej” - podkreślają przedstawiciele łódzkiej Caritas, organizatora pomysłu. Projekt był adresowany do młodzieży uczącej się, która niedługo znajdzie się na rynku pracy: studentów oraz uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych.
Pierwsza część inicjatywy właśnie się zakończyła. Jej zwieńczeniem jest wydanie książki z zapisem blogu. Okazało się, że tytułową Brygidą jest… mężczyzna, Andrzej Słaby, współautorką zaś publikacji Iwona Święcicka. “Książka nie jest receptą, lecz tylko wskazówką, jak poradzić sobie w starciu z rzeczywistością” - podkreśla Święcicka. Papierowy “Dziennik przedsiębiorczej Brygidy” będzie bezpłatnie rozprowadzany w szkołach średnich i na uczelniach wyższych.
Autorzy już teraz myślą o kontynuacji inicjatywy. Za miesiąc ruszy druga część internetowych zapisków. Tym razem będzie można znaleźć w niej podpowiedzi dotyczące rozkręcania własnej firmy i utrzymania się na rynku.
Koncepcja projektu opiera się na wykorzystaniu najskuteczniej docierającego do młodych ludzi środka przekazu, jakim jest internet. “Formuła dzienników internetowych pozwala na opisanie rzeczywistości gospodarczej, unikając metod znanych odbiorcom z podręczników i wykładów” - stwierdza Anna Juśkiewicz, odpowiadająca za projekt. Powstał on w ramach Programu Edukacji Ekonomicznej, dzięki wsparciu Narodowego Banku Polskiego.